Aktualności
- Bieżące informacje
- Zarządzenia dyrektora szkoły
- Plan zajęć
- Dla rodziców
- Dla uczniów
- Nauczyciele
- Rekrutacja do oddziałów przedszkolnych
- Rekrutacja do klasy I
- Diagnoza Neuroflow
-
Zasady rekrutacji do przedszkola 20212021-01-29
Zasady rekrutacji do przedszkoli na rok szkolny 2021/2022I. RekrutacjaRekrutacja na rok szkolny 2021/2022 odbywa się przy pomocy systemu elektronicznego. W postępowaniu rekrutacyjnym doprzedszkoli/oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych (dalej przedszkoli) prowadzonych przez Gminę Wieluńbiorą udział:dzieci urodzone w latach 2015– 2018,dzieci z rocznika 2014 i starsze, którym na podstawie opinii poradni psychologiczno–pedagogicznej odroczonospełnianie obowiązku szkolnego.Postępowanie rekrutacyjne do przedszkoli prowadzonych przez Gminę Wieluń odbywa się na wolne miejsca oraz obejmujedzieci zamieszkałe na terenie Gminy Wieluń.UWAGARodzice/prawni opiekunowie dzieci, które ukończyły 2,5 roku, mogą starać się o przyjęcie ich do przedszkoli od 16sierpnia 2021 r.Rodzice/prawni opiekunowie dzieci zamieszkujących poza Gminą Wieluń mogą ubiegać się o przyjęcie dzieci doprzedszkoli prowadzonych przez Gminę Wieluń od 26 sierpnia 2021 r. jeśli w przedszkolach będą wolne miejsca.Rodzice/prawni opiekunowie, którzy zamierzają w roku szkolnym 2021/2022 zapisać dziecko do innego przedszkolaniż to, do którego dziecko dotychczas uczęszcza, biorą udział w rekrutacji na takich samych zasadach, jak dziecizapisywane do przedszkola po raz pierwszy.II. Kontynuacja wychowania przedszkolnegoDzieci kontynuujące edukację przedszkolną w dotychczasowym przedszkolu nie biorą udziału w rekrutacji. Rodzice składająjedynie deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2021/2022 w terminie od 1 lutego 2021 r.do 12 lutego 2021 r., w przedszkolu/oddziale przedszkolnym, do którego dziecko uczęszcza. Deklarację o kontynuowaniuwychowania przedszkolnego otrzymają Państwo w przedszkolu dziecka.Rodzice dzieci kontynuujących wychowanie przedszkolne w danej placówce zobowiązani są do podpisania umowy na rokszkolny 2021/2022 w terminie do 12 lutego 2021 r. W przypadku gdy umowa nie zostanie podpisana w wyznaczonymterminie, będzie to potraktowane jako rezygnacja z miejsca w przedszkolu.III. Podstawowe postępowanie rekrutacyjne – kryteria rekrutacyjneKandydaci biorący udział w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2021/2022 do przedszkoli prowadzonych przezGminę Wieluń, przyjmowani są na podstawie liczby uzyskanych punktów w zależności od spełnianych kryteriów. Kolejnośćzgłoszeń nie ma żadnego wpływu na przyjęcie kandydata do przedszkola.W pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego – zgodnie z art. 131 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawooświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 910, z późn. zm.) brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria: wielodzietność rodziny kandydata, niepełnosprawność kandydata, niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata, niepełnosprawność obojga rodziców kandydata, niepełnosprawność rodzeństwa kandydata, samotne wychowywanie kandydata w rodzinie, objęcie kandydata pieczą zastępczą.Każde z wymienionych kryteriów ma jednakową wartość.W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli pozakończeniu tego etapu placówka nadal dysponuje wolnymi miejscami, w drugim etapie postępowania rekrutacyjnego branesą pod uwagę kryteria określone w uchwale nr XXXIV/348/17 Rady Miejskiej w Wieluniu z dnia 15 lutego 2017 r. w sprawieustalenia kryteriów branych pod uwagę na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznych przedszkolii oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych, dla których Gmina Wieluń jest organem prowadzącym.Kryteria brane pod uwagę w drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do przedszkoli/oddziałów przedszkolnych:Zasady rekrutacji do przedszkoli na rok szkolny 2021/2022 - Strona 11. dziecko obojga rodziców pracujących, prowadzących działalność gospodarczą lub studiujących w systemiedziennym, lub dziecko rodzica samotnie wychowującego, który pracuje, prowadzi działalność gospodarczą lubstudiuje w systemie dziennym – 10 pkt;2. dziecko, którego rodzeństwo kontynuuje wychowanie przedszkolne w danym przedszkolu – 5 pkt;3. dziecko zgłoszone na pobyt dłuższy niż 5 godzin w przedszkolu – 3 pkt;4. dziecko, którego przynajmniej jeden rodzic rozlicza podatek dochodowy jako mieszkaniec Gminy Wieluń – 10 pkt;5. miejsce zamieszkania dziecka lub pracy co najmniej jednego z rodziców w obwodzie szkoły podstawowej, na któregoterenie przedszkole ma swoją siedzibę – 5 pkt;6. zgłoszenie co najmniej dwojga dzieci do przedszkola – 5 pkt.Kryteria potwierdzane są oświadczeniami rodziców lub opiekunów prawnych dziecka.Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora przedszkola/szkoły.Nabór na wolne miejsca w przedszkolach rozpocznie się 15 lutego 2021 roku. Rodzice, którzy ubiegają się o przyjęcie dzieckado przedszkola po raz pierwszy lub zdecydują się na zmianę przedszkola, uczestniczą w postępowaniu rekrutacyjnym na rokszkolny 2021/2022, prowadzonym z wykorzystaniem systemu informatycznego NABO. System będzie uruchomiony od godz.9.00 w dniu 15 lutego 2021 roku do godziny 15.00 w dniu 5 marca 2021 roku. Osoby, które nie mają dostępu do internetu lubbędą mieć kłopoty w korzystaniu z systemu, otrzymają pomoc w każdym przedszkolu/szkole z oddziałem przedszkolnym.Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest na wniosek rodzica/opiekuna prawnego. Formularz wniosku o przyjęcie dzieckado przedszkola na rok szkolny 2021/2022 będzie dostępny do wypełnienia, na stronie internetowej pod adresem:https://przedszkola-wielun.nabory.pl/. Dostęp możliwy jest także ze strony Wieluńskiego Portalu Edukacyjnego:http://oswiata.wielun.pl/, w zakładce „Rekrutacje”. Login i hasło tworzy się podczas pierwszego wypełniania wniosku.Rodzice mają możliwość wyboru trzech przedszkoli ze wskazaniem preferowanej kolejności.Wypełniony i wydrukowany wniosek wraz z dokumentami i oświadczeniami potwierdzającymi spełnienie kryteriów rodziceskładają w przedszkolu pierwszego wyboru (pierwszego w kolejności).Do wniosku rodzice/prawni opiekunowie dołączają wymagane, określone w ustawie kopie poświadczone za zgodnośćz oryginałem lub oryginały dokumentów potwierdzających spełnienie danych kryteriów, w tym: oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata, orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności, lub orzeczenie równoważne w rozumieniuprzepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osóbniepełnosprawnych wydane dla rodzica lub rodziców, rodzeństwa kandydata, prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację, lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnymwychowywaniu dziecka, oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem, dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą, oświadczenia potwierdzające spełnienie kryteriów, zgodnie z § 1 uchwały nr XXXIV/348/17 Rady Miejskiejw Wieluniu z dnia 15 lutego 2017 r. w sprawie ustalenia kryteriów branych pod uwagę na drugim etapiepostępowania rekrutacyjnego do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych,dla których Gmina Wieluń jest organem prowadzącym.Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składającyoświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej zazłożenie fałszywego oświadczenia” (art. 150 ust. 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 910,z późn. zm).Rodzice/prawni opiekunowie dzieci objętych obowiązkiem szkolnym (tj. urodzonych w 2014 r. i starszych) winni dołączyć downiosku o przyjęcie kandydata do przedszkola decyzję dyrektora obwodowej szkoły podstawowej o odroczeniu realizacjiobowiązku szkolnego.Wypełniony wniosek podpisują oboje rodzice/prawni opiekunowie dziecka. Złożone podpisy są potwierdzeniem zgodnościinformacji zawartych we wniosku ze stanem faktycznym.Placówki będą przyjmować wnioski w terminie od 15 lutego 2021 r. od godz. 9:00 do 5 marca 2021 r. do godz. 15:00. Wnioskiweryfikuje komisja rekrutacyjna. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może:Zasady rekrutacji do przedszkoli na rok szkolny 2021/2022 - Strona 2 żądać od rodziców/prawnych opiekunów przedstawienia dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte wewniosku i oświadczeniach (przewodniczący wyznacza termin przedstawienia dokumentów), zwrócić się do Burmistrza Wielunia o potwierdzenie okoliczności zawartych w oświadczeniach.Burmistrz Wielunia w celu potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniach: korzysta z informacji, do których ma dostęp z urzędu, może wystąpić do instytucji publicznych o udzielenie informacji, może zlecić przeprowadzenie wywiadu, aby zweryfikować oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka.Po weryfikacji wniosków:15 marca 2021 r. o godz. 12:00 komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości wyniki postępowaniarekrutacyjnego w formie listy uszeregowanej alfabetycznie kandydatów zakwalifikowanych i kandydatówniezakwalifikowanych.19 marca 2021 r. o godz. 12:00 komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętychi kandydatów nieprzyjętych oraz informację o liczbie wolnych miejsc lub ich braku.Ww. listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz informację o najniższejliczbie punktów, która uprawniała do przyjęcia kandydata. Ponadto na listach umieszcza się datę podania ich do publicznejwiadomości opatrzoną podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej. Listy umieszczone zostaną w siedzibie danejplacówki.Rodzice/prawni opiekunowie dzieci, które zostaną przyjęte do przedszkoli na rok szkolny 2021/2022 mają obowiązekzgłoszenia się do nich celem podpisania umowy. Umowy będą podpisywane w terminie od 22 marca do 9 kwietnia 2021 r.W przypadku gdy umowa nie zostanie podpisana w wyznaczonym terminie, będzie to potraktowane, jako rezygnacjaz miejsca i spowoduje automatyczne skreślenie kandydata z listy przyjętych.Rodzice/prawni opiekunowie dzieci, które nie zostały przyjęte, mogą: wnioskować do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka do danego przedszkolaw terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych, wnieść do dyrektora przedszkola odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dniaotrzymania uzasadnienia, na rozstrzygnięcie dyrektora przedszkola złożyć skargę do sądu administracyjnego.Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowaniarekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym dziecko korzysta z wychowania przedszkolnegow danym przedszkolu.Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane wprzedszkolu, które przeprowadzało postępowanie rekrutacyjne przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektoraprzedszkola została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnymwyrokiem.IV. Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnychDzieci posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ubiegające się o przyjęcie do oddziałów ogólnodostępnychbiorą udział w rekrutacji elektronicznej – na zasadach ogólnych.Dzieci posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ubiegające się o przyjęcie do oddziału integracyjnego niebiorą udziału w rekrutacji elektronicznej. Wniosek o przyjęcie kandydata wypełniany jest przez rodziców/prawnychopiekunów w Publicznym Przedszkolu nr 4 w Wieluniu, prowadzącym oddziały integracyjne.Zasady rekrutacji do przedszkoli na rok szkolny 2021/2022 - Strona 3 -
Lista dzieci przyjętych do przedszkola2017-04-02
-
Rekrutacja na rok szkolny 2017-20182017-02-21
Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów, do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Wieluń na rok szkolny 2017/2018
L.p.
Czynność
Postępowanie
rekrutacyjne
Postępowanie
uzupełniające
1.
Złożenie deklaracji kontynuacji uczęszczania do przedszkola (oddziału przedszkolnego)
do 10.03.2017 r.
2.
Złożenie wniosku o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym (wniosek do pobrania na stronie BIP lub sekretariacie przedszkola/szkoły).
01 - 31.03.2017 r.
24.04 - 5.05.2017 r.
3.
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
03 - 06.04.2017 r.
08 - 11.05.2017 r.
4.
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.
7.04.2017 r.
15.05.2017 r.
5.
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia.
10 - 18.04.2017 r.
do 19.05.2017 r.
6.
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
20.04.2017 r.
22.05.2017 r.
-
Lista dzieci przyjętych do przedszkola2016-05-16
-
Rekrutacja do odziaów przedszkolnych 2016-03-04
-
Lista dzieci przyjętych do przedszkola2015-04-09
-
Rekrutacja do oddziałów przedszkolnych2015-02-23
Powyżej w załączeniu dokumentacja rekrutacyjna na rok 2015/2016.
Rodzice, którzy nie posiadają drukarki mogą odebrać potrzebne dokumenty tj. Deklarację kontynuowania wychowania przedszkolnego w oddziale przedszkolnym lub KARTĘ ZGŁOSZENIA DZIECKA do oddziału przedszkolnego u wychowawczyń w oddziałałach przedszkolnych w Turowie lub Kurowie. Wychowawczynie jak również dyrektor szkoły udzielą wszelkich wyjaśnień dotyczących nowych zasad rekrutacji.
-
Listy dzieci przyjętych do przdeszkola2014-04-13
-
Rekrutacja do oddziałów przedszkolnych2014-02-20
Powyżej w załączeniu dokumentacja rekrutacyjna na rok 2014/2015.
Rodzice, którzy nie posiadają drukarki mogą odebrać potrzebne dokumenty tj. Deklarację kontynuowania wychowania przedszkolnego w oddziale przedszkolnym lub KARTĘ ZGŁOSZENIA DZIECKA do oddziału przedszkolnego u wychowawczyń w oddziałałach przedszkolnych w Turowie lub Kurowie. Wychowawczynie jak również dyrektor szkoły udzielą wszelkich wyjaśnień dotyczących nowych zasad rekrutacji.
Galeria
Wydarzenia
- Wycieczka do Pszczyny i Oświęcimia2022-04-01Uczniowie klasy ósmej i siódmej wybrali się na bardzo interesującą wycieczkę. Zwiedzili neobarokowy zamek w Pszczynie. Idealnie zachowane wnętrza zrobiły na wszystkich duże wrażenie. Głównym punktem wycieczki było Muzeum Auschwitz-Birkenau. Wszyscy w refleksji i zadumie zobaczyli baraki, rampę, ubrania, cele, zdjęcia i inne smutne pamiątki obozu zagłady. Wycieczka ta była na pewno ważną lekcją i młodzież zapamięta ją na bardzo długo.
- Pożarniczy konkurs2022-03-25Reprezentacja szkoły uczestniczyła w etapie gminnym Turnieju Wiedzy Pożarniczej ,,Młodzież zapobiega pożarom". W grupie młodszej reprezentowały nas Laura Krajcer i Nikola Majchrowska, natomiast w grupie starszej Patrycja Jabłońska, Oliwia Majchrowska i Michał Patacz. Wszystkim gratulujemy, a na szczególne wyróżnienie zasługują Laura Krajcer i Michał Patacz, którzy zwyciężyli w swoich kategoriach wiekowych i będą reprezentować gminę Wieluń na szczeblu powiatowym. Nikola Majchrowska zajęła drugie miejsce.
- Wieczór z filmem2022-03-18Wieczorne seanse filmowe okazały się bardzo trafionym pomysłem. Sale lekcyjne zamieniły się w przytulne sale kinowe, gdzie każdy mógł zająć wygodne miejsce i w przyjaznej atmosferze spędzić czas z rówieśnikami oraz nauczycielami. Na zakończenie wspólnego wieczoru odbył się mecz Uczniowie kontra Nauczyciele. Pozytywne emocje sportowe udzieliły się wszystkim obecnym.